Elisabeth Kindler-Abali | Portfolio Categories Tanz & Choreografie
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Quotenfrau

(Eng.: quota-hired woman)

 

by animi motus

Choreografie / Choreography, Tanz / Dance & Kostüm / Costume: Elisabeth Kindler-Abali

Musik / Music: Gundula Janowitz – Wir armen, armen Mädchen…, Agaric – Killer!!;  Soundcollage

Dauer / Length: 5 min

Aufführungsort / Venue: Schauspielhaus Bad Godesberg, Bonn (DE); TicTac Art Center, Brüssel (BE); „das beste deutsche Tanzsolo“, euro scene Leipzig (DE)

Fotografie / Photography: Thomas Kölsch

 

Die Quotenfrau. Ein Versuchskaninchen, das zwischen Gewohnheitsstrukturen und Gleichberechtigung, zwischen Eitelkeit und Qualifikation eine Brücke baut und im Spagat zwischen Stereotypen und Parität die Welt beeinflusst.

The quota-hired woman, being a guinea pig, is building bridges between established habits and equal rights, between vanity and qualification, and influences the world in a balancing act between stereotypes and parity.

moneypulation

 

by animi motus

Choreografie / Choreography: Elisabeth Kindler-Abali

Tanz / Dance: Cecilia Bartolino / Chizu Kimura, Elisabeth Kindler-Abali / Michelle Felix, Aron Nowak / Po-Nien Wang, Lotta Sandborgh , Alexey Satarev / Hung-Yu Wu, Linda Scholz

Musik / Music: Pantha du Prince – Frozen Frog, Islands in the Sky; Soundcollage

Dauer / Length: 25 min

Aufführungsort / Venue: Schwere Reiter, München (DE); Pfefferberg Theater, Berlin (DE)

Fotografie / Photography: Mehmet Vanli

Residenz / Residency: HIER=JETZT (TanzTendenz München & Schwere Reiter München)

 

Um eine künstlerische Form der Korruptionsprävention und -bekämpfung zu generieren, recherchiert animi motus in diesem Projekt, wie das Thema Bestechlichkeit physisch sichtbar gemacht werden kann. Warum geben viele Menschen ihre Integrität auf und welche Auswirkungen hat Korruption auf sie und auf ihre Verbindungen in der Gesellschaft?

In order to create an artistic approach for preventing and fighting fraudulence, animi motus investigates in this research the embodiment of corruption and manipulation. Why do people give up on their integrity and which consequences does this loss of values have on themselves and on their social surroundings?

Fright Fight Flight

 

 

by bo komplex (Bonn) & T42dance (Bern)

Choreografie / Choreography: Bärbel Stenzenberger / Félix Duméril & Misato Inoue

Tanz / Dance: Koto Aoki, Misato Inoue, Elisabeth Kindler-Abali, Erik Constantin, Félix Duméril, Olaf Reinecke, Vincent Wodrich

Video und Kunstobjekte / Video and Art Works: Lieve Vanderschaeve

Musik / Music: Dyane Donck

Kostüme / Costumes: Amélie Sator

Licht und Technik / Lighting and Tech: Markus Becker

Dauer / Length: 85 min

Aufführungsorte / Venues: Künstlerforum Bern (DE), Köln TanzFaktur (DE), Budapest Art Quarter (U), Bern Grosse Halle (CH), Zug Choller Halle (CH), Basel H95 (CH)

Fotografie / Photography: Thomas Kölsch

 

Blog Budapest:

„Azt gondolta, kivándorol, de az ország, ahonnan menekül, a lelkében van” – Interjú

ALIEN

 

 

by animi motus & Tim Rubel Human Shakes

Choreografie / Choreography: Elisabeth Kindler-Abali & Tim Rubel

Tanz / Dance: Clarissa Dyas, Elisabeth Kindler-Abali, Tayler Kinner, Sam Mitchell, Svetlana Pivchik, Becky Robinson-Leviton, Tim Rubel, Hannah Westbrook

Musik / Music: David Molina

Dauer / Length: 65 min

Aufführungsorte / Venues: CounterPulse, San Francisco / USA; Pfefferberg Theater, Berlin (DE), Eschschloraque, Bande à Parte, Berlin (DE)

Fotografie / Photography: 1 – 9; Titelbild / cover: Malcolm Wallace;

10 – 16: EMEK

Koproduziert von / Co-produced by: CounterPulse

Gefördert von / Funded by: Goethe Institut San Francisco, Will J. Reid Foundation (California), Checkpoint Charlie Stiftung Berlin

Unterstützt von / Supported by: Pfefferberg Theater, JUMEN – Menschenrechte in Deutschland, Plakat Kultur (http://plakat-kultur.de), Tanzakademie Erxleben, Theaterhaus Berlin Mitte, GoFundMe und private Sponsoren

Rezension / Review: https://www.kunstundkomma.de/alien-animi-motus-human-shakes/ 

Am I Here Yet

 

Choreografie / Choreography: Julia Anna Brendle

Tanz / Dance: Viky Kalla, Elisabeth Kindler-Abali, Michail Kriempardis, Arianna Marcoulides, Panayiotis Tofi

Musik / Music: Andreas Rodosthenous

Dauer / Duration: 25 min

Aufführungsort / Venue: Rialto Theatre Limassol / Cyprus – 18th Cyprus Contemporary Dance Platform

Fotografie / Photography: Pavlos Vrionides

Last Blue Couch in the Sky

 

Kompanie / Company: Epiphany Dance Theater

Direktor / Director: Kim Epifano

Künstler*Innen / Artists: Kim Epifano, Bethanie Bayern, Jack Beuttler, Jesselito Bie, Nuria Bowart, Maria Chenut, Sally Davis, Samantha Dizon, Bob Ernst, Maica Folch, Brian Goggin, Natalie Greene, Sebastian Grubb, Joan Holden, Arina Hunter, Hien Huynh, Laura Inserra, Elisabeth Kindler-Abali, Richard Kittle, Zoe Klein, Sriba Kwadjovie, Areyla Moss-Maguire, Xedex Olivias, Lucrezia Palandri, Priscilla Park, Jennifer Perfilio, Linda Phung, Tim Rubel, Oliver Saria, Allen Willner

Veranstaltungsort / Venue: YBCA (Yerba Buena Center for the Arts) / San Francisco (USA) + verschiedene öffentliche Orte in San Francisco / different sites in San Francisco

Dauer / Duration: 2,5 h

Trailer (please click here):

http://epiphanydance.org

Fotos / Pics:
LBCouch201701965

RE

 

Kompanie / Company: Tim Rubel Human Shakes

Stücke / Works: „Imagine yourself as a gay man dancing on the beach“, „No Beach Access“, We Have (Not), „Excess Study“,  „Homeless Trio“, „Divided World“

Choreografie / Choreography: Tim Rubel

Tänzer / Dancers: Sam Mitchell, Tim Rubel, Will Woodward, Elisabeth Kindler-Abali, Ann Spengler, Svetlana Pivchik, Hannah Westbrook

Fotografie / Photography: Victor Talledos

Dauer / Duration: 70 min

Veranstaltungsort / Venue: Joe Goode Annex / San Francisco, USA

 

Video:

for an excerpt of „Menace“ click here:

https://vimeo.com/220743013

 

watch the Homeless trio here:

Wunden jucken, wenn sie heilen

(Engl: healing wounds are itchy)

 

by animi motus

Choreografie / Choreography: Elisabeth Kindler-Abali

Tanz / Dance: Elisabeth Kindler-Abali

Musik / Music: Alva Noto – Morning; sound collage

Dauer / Duration: 6 min

Veranstaltungsort / Venue: 6th International Dance Festival @ Silicon Valley, Mountain View, USA; Pianofight / San Francisco, USA; SpectorDance / Marina, USA; „Das beste deutsche Tanzsolo 2017“ (euro scene) / Leipzig, DE; SoloDuo Festival 2018 / Köln, DE; Solotanzwettbewerb 2018 / Würzburg, DE; i-Chance@Gasteig / München, DE

Residenz / Residency: Sadie Rose Residency, Marina / USA

Preise / Awards: 2. Preis Solotanzwettbewerb Würzburg 2018; Finalistin „Das beste deutsche Tanzsolo 2017“, Leipzig

Fotografie / Photography 1: 

euro-scene Leipzig, Festival zeitgenössischen europäischen Theaters und Tanzes, 07.-12.11.2017

Wettbewerb „Das beste deutsche Tanzsolo“

Konzeption: Alain Platel, Gent

Foto: Rolf Arnold, Leipzig

Fotografie / Photography 2:

MEYER ORIGINALS

 

Video: euro scene Leipzig / finalist in the competition „the best German dance solo“

 

click here:

 

http://euro-scene.de/v2/de/wettbewerb/2017/video-wettbewerb2017-ENDRUNDE-03.php

 

(for English scroll down)

 

Erinnerungen tauchen unvorhersehbar auf und fragen nicht um Erlaubnis. Geräusche, Düfte, Träume produzieren Bilder, die manchmal lieber vergessen wären. Seelische Wunden, die sich zu Traumata entwickelt haben, setzen sich tief im Unterbewusstsein fest. Ihre Intensität ist weder beeinfluss-, noch kontrollierbar. Die geistige Okkupierung ruft körperliche Reaktionen hervor. Auf irgendeine Weise muss sich den Erinnerungen gestellt werden.

 

 

Memories appear unpredictably and without permission. Sounds, scents, dreams produce pictures that would be better forgotten. Wounds of the soul turned into traumata settle deeply in the subconscious. Its intensity is neither easily influenced nor controllable. The occupancy of the mind creates bodily reactions. In any way these traumata have to be dealt with.

 

http://www.spectordance.org/sadie-rose-residency-program.html

IMPACT

 

Choreografie / Choreography: Elisabeth Kindler-Abali

Tanz / Dance: Hien Huynh, Elisabeth Kindler-Abali

Musik / Music: The mark & Ilona- Moderat; Satellite Snyper – Pantha du Prince

Dauer / Duration: 9 min

Veranstaltungsort / Venue: SAFEhouse / San Francisco, USA; Masonic Center / Mountain View, USA; SpectorDance / Marina, USA

Residenz / Residency: SAFEhouse San Francisco

 

 

Because of many random impacts, our lives and relationships are unpredictable. Impacts influence us such that we shape our beliefs, behavior; go through moments of self-reflection. No resistance stops impacts affecting us. We simply cannot remain still and silent since the change starts in us.

 

 

Discord

 

Idee/Idea: Tansik

Choreographie/Choreography:

Chizu Kimura

Musik/Music: Hoshiko Yamane

Tanz/Dance: Susanne Eder, Marika Gangemi, Anna Holström, Elisabeth Kindler-Abali, Yoriko Maeno

Dauer/Duration: 50 min

Fotografie/Photography: © Hong Thai Photography

Aufführungsort/Venue: Theaterforum Kreuzberg / Berlin